Friday, July 02, 2010

30 hari +++ jer lagi.

2 Julai bersamaan 19 Rejab 1431...sebulan lebih jer lagi Ramadhan akan menjelma....bagaimana persiapan aku untk menyambut Ramadhan tahun nie....(puasa pun nak kena buat persiapan erkk....)hehehhe
haruslah buat persiapan,ada beberapa persiapan yg harus aku lakukan....diantaranyer...

1-mental
2-emosi
3-fizikal
4-pencucian hati
5-kewangan
6-nafsu-nafsi
7-masa
8-mata
9-mulut
10-perut...

walaupun 10 persiapan ni..amat berat utk aku lalui nyer...aku terpaksa lah menerima nyer dgn hati terbuka & ihklas...sesunguhnyer puasa dibulan ramadhan itu adalah rukun islam yg ke 3...
so sebelum Ramadhan tiba....aku terpaksa ganti posa dulu...berapa yer tahun lepas?....nak kena check diary balik nie.....mybe 4 hari kot...ermm 6 hari  kot...apa2 pun aku tetap kena buat ganti ni dulu....oklah selamat ganti posa yer kawan-kawan semua......

No comments: